klik hier om terug te keren naar de home

Fysiotherapie Buitenpost

Groenkamp 1
9285 SZ  Buitenpost

Telefoon: 0511 - 542000

info@fysiotherapiebuitenpost.nl

Trainingstherapie in

Bewegingscentrum Switte,

Einsteinstraat 1A-A

Buitenpost

www.switte.nl

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
08.00 - 18.00 uur, verder maandag en donderdag 18.30 - 21.00 in Switte.Daarbuiten op afspraak.

Bellen voor een afspraak : maandag t/m donderdag 08.00 -13.00 met praktijkassistente Wipke From.

Wilt u teruggebeld worden ?

info@fysiotherapiebuitenpost.nl

Manuele therapie

Manueel therapie is een onderzoek- en behandelmethode van gewrichten van de rug, de nek, de armen en de benen. In het algemeen is manuele therapie geschikt voor klachten die, behalve met pijn, gepaard gaan met het slechter kunnen bewegen van een gewricht of gewrichten. De effecten van manuele therapie zijn vaak direct merkbaar; de houding en de functie van de gewrichten verbeteren en het bewegen verloopt gemakkelijker.
Enkele voorbeelden :

• hoofd- en nekpijn die gepaard gaan met minder goed bewegen van de wervelkolom
  • nek- en schouderklachten met uitstraling in de armen
  • klachten hoog in de rug met rib- en borstpijn
  • lage rugklachten, eventueel met uitstraling in de benen
  • duizeligheid
In het eerste gesprek zal de manueeltherapeut onder andere vragen naar het ontstaan van de klachten, wanneer de klachten optreden, hoelang de klachten bestaan en wat de klachten doen toe of afnemen.

Daarna volgt een lichamelijk onderzoek, waarbij de manueeltherapeut de houding en het bewegen beoordeelt en, met specifieke bewegingen, de gewrichten onderzoekt. Op grond van de verkregen onderzoeksgegevens kan een diagnose worden gesteld.
De behandeling zal niet alleen tot doel hebben de functie van de gewrichten te verbeteren, maar ook de houding en beweging tijdens werkzaamheden te optimaliseren. De manueeltherapeut probeert opgeheven beweeglijkheid te herstellen of een teveel aan beweging te stabiliseren door middel van oefening. Soms vult de manueeltherapeut deze behandeling aan met manipulaties, in de volksmond ook wel ‘kraken’ genoemd. Daarbij kan een knappend geluid worden gehoord. De meeste patiënten ervaren dit als een kortstondig vreemd gevoel, maar vinden het over het algemeen niet pijnlijk.

U mag zonder verwijzing naar de manueel therapeut.
U kunt voor een behandeling manuele therapie terecht bij Ane van Rees. Hij heeft een erkenning manueel therapeut in het kwaliteitsregister CKR.

disclaimer | privacy | contact copyright 2007 Fysiotherapie Buitenpost | Alle rechten voorbehouden